piątek, 7 lutego 2014

Muffiny z kawałkami czekolady

Ostatnio była u mnie w odwiedzinach moja siostra, stwierdziłam ze zrobimy sobie coś słodkiego do kawy :) Dodatkowo tego dnia odwiedziły mnie koleżanki, tym bardziej czułam się zmobilizowana aby przygotować jakieś ciacho. Wybór padł na muffiny z kawałkami czekolady.


Składniki na 12 sztuk:
2 szklanki mąki pszennej
1 szklanka mleka
1/3 szklanki oleju
1/2 szklanki cukru
2 jajka
2 łyżeczki proszku do pieczenia
2 łyżeczki cukru waniliowego
1 tabliczka gorzkiej czekolady

Na początek należy pamiętać aby wszystkie składniki były w temperaturze pokojowej.

W jednym naczyniu należy wymieszać składniki suche - mąkę, proszek do pieczenia i cukier. W drugim naczyniu natomiast składniki mokre - mleko, olej i jajka, po czym wszystkie składniki razem połączyć i wymieszać delikatnie łyżką. Na koniec dodajemy 3/4 połamanej na kawałki tabliczki gorzkiej czekolady.

Formę do muffin wykładamy papilotkami, a do nich nakładamy masę do 3/4 wysokości. Posypujemy pozostawionymi kawałkami czekolady. Pieczemy ok 25 min w 180 stopniach. Kiedy ostygną można posypać delikatnie cukrem pudrem.


15 komentarzy:

  1. Czy używamy do wymieszania miksera czy samą łyżką?

    OdpowiedzUsuń
  2. Przygotowując muffiny nie używam miksera:)

    OdpowiedzUsuń
  3. zrobiłam mufiny z przepisu i wyszły bardzo dobre, ale praktycznie białe, nic się nie zrumieniły, pomimo, że jedną -partię trzymałam w piekarniku o kilka minut dłużej, nie wiem czemu?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Może to właśnie zależy od piekarnika, mój np za bardzo przypieka...

      Usuń
  4. Ja wczoraj zrobiłam te muffiny i wyszły przepyszne,a dziś też je zrobię tylko zamiast kawałków gorzkiej czekolady dodaję rozpuszczoną mleczną. ;)
    Pozdrawiam
    Oliwia lat 10

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nikogo nie obchodzi ze masz 10 lat więc po co to piszesz ?
      Marysia lat 13 xd

      Usuń
    2. To bardzo dobrze że już 10 latka piecze brawo!!!!

      Usuń
    3. To bardzo dobrze że już 10 latka piecze brawo!!!!

      Usuń
  5. Bardzo dobre nawet bez kawałków czekolady ;)
    Pozdrawiam i dziękuje za przepis.

    OdpowiedzUsuń
  6. Zrobiłam dzisiaj. Rewelacja!!! Dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Zrobiłam z mleczną czekoladą, pyszne!:)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. A pieczemy z termoobiegiem czy gora/dol?

    OdpowiedzUsuń
  9. Myślisz ze mogę dodać barwnik do muffinek ?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja myślę,że możesz,ponieważ barwnik nie zmienia smaku.
      Pozdrawiam.

      Usuń
    2. Ja myślę,że możesz,ponieważ barwnik nie zmienia smaku.
      Pozdrawiam.

      Usuń