wtorek, 16 grudnia 2014

Czekoladowe muffiny z bananami

Dzięki owocom babeczki są wilgotne, a połączenie bananów i czekolady okazało się strzałem w dziesiątkę. Czekolada jest dobra na poprawę humoru, szczególnie w taki pochmurny dzień!

Składniki na 12 sztuk:
3 dojrzałe banany
2 szklanki mąki
1/2 szklanki cukru
100 ml oleju
2 jajka
1 łyżeczka proszku do pieczenia
odrobina cynamonu
3 łyżki kakao

Piekarnik należy rozgrzać do 180ºC.

Banany obieramy i kroimy w kostkę.

Mąkę mieszamy z kakao, cynamonem i proszkiem do pieczenia, wszystko razem przesiewamy.

Rozdzielamy białka od żółtek. W misce najpierw miksujemy białka (możemy dodać szczyptę soli), dodajemy cukier, żółtka i olej.

Składniki suche łączymy z masą, delikatnie mieszając łopatką lub mikserem na wolnych obrotach. Dodajemy pokrojone banany i delikatnie mieszamy łyżką.

Foremkę do muffinek natłuszczamy i rozkładamy po równo masę czekoladowo-bananową. Wstawiamy muffinki do piekarnika i pieczemy ok.20 minut. Smacznego!


4 komentarze:

  1. ciasto wychodzi bardzo suche, nawet nie łączy się w głatką masę. Musiałam dodać jajko i szklankę mleka, żeby uratować. Mam nadzieje, ze wyjdzie, ale nie polecam przepisu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście musiałam coś pominąć pisząc ten przepis... Mam nadzieję, że udało się wybrnąć z sytuacji.

      Usuń
    2. Rzeczywiście musiałam coś pominąć pisząc ten przepis... Mam nadzieję, że udało się wybrnąć z sytuacji.

      Usuń
  2. Super napisane. Musze tu zaglądać częściej.

    OdpowiedzUsuń